Sabtu, 21 Mei 2011

kuih t.e.p.u.n.g t.a.l.a.m

bila tgk kuih nie, teringat lak pd org yg TALAM 14 MUKE

Pada hari ini saya bukan mahu bercerita mengenai kuih tepung talam yang warnanya coklat putih yg asal nyer mmg sedap kalu di makan..tp skunk ni bkn nk ckp sal kuih tepung talam ni, tp mengenai talam dua muka... Tahukan anda apa itu talam?? Jika ya, apakah maksud talam dua muka?? Adakah talam itu mempunyai dua wajah?? Wah, takutnya saya kalau talam yang digunakan untuk meletakkan cawan dan piring sudah mempunyai muka seakan manusia!!!

Tapi jangan bimbang, sebenarnya talam itu tak mempunyai muka seperti manusia, tetapi manusia itu yang berwajah talam!!! Biar saya jelaskan maksud istilah talam dua muka mengikut firasat dan fahaman saya sendiri... talam dua muka beerti seorang kawan yang bermuka-muka... kadangkala mukanya menampakkan raut yang tersenyum mesra, kadang mukanya berubah, berkerut-kerut kerana menghina dan mengutuk kita. Adakah anda juga mempunyai dua wajah?? fikir-fikirkanlah...

ade story la di sebalik topik kali nie, pelik gk manusia sorg ni, ye lah kan, duk tagih simpati org sana sini sbb ade org ckp die ni TALAM 2 MUKE.. tp aku rase betoi ape org ckp ko tu talam 2 muke sbb ko mmg TALAM pom....yg org2 duk simpati kat ko tu pom same gak talam nyer....sesuai sgt la tu bertalam antare 1 same lain...sesuaii bebenorr...hmeii semua org dh tau sgt perngai ngan mulut ko tu..pasni, ko tlg la jg mulut ko tu sikit, kerana lidah yg berkata2, hancur semua persahabatan..
berdiam lebih baik dr berkata2
lidah bercabang sesuai tuk org yg bertalam2 muke nyer...


lidah tu senjata paling tajam atah muka bumi nie..renti kan lah dr lidah tu berkata2 yg mana bersifat : 
1) suka jage tepi kain org 
2) suka jadi "fire stone" a.k.a. batu api
3) bertalam-talam muke nyer
4) menanam tebu di tepi bibir (sesuai ke ek?? lantak r, blog aku, suke ati aku la nk tulis ape pom =)
5)x tau nk tulis ape lg dah, sbb manusia mmg byk kekurangan nyer termasuk diri sendiri...so ape lg........

mulut busukkkkkkkkk..bwerkkksss....

rentikan lah..... byk agy topik lain tuk dickp kan.. nanti dpt cancer mulut br ang tau... bkn nk doakan, tp beringat la ye !
p/s : renung2 kan, & selamat beramal....pesanan penaja WhutEver !!!! peace no war...

1 ulasan: